2011/02/05

10 ESSENTIALS OF THE WEEK: 007

・Hot Cake/S.L.A.C.K.
・big pictures (intro)/BIG L
・運命にはぐれないように/Emi Maria
・Beautiful Hangover/BIG BANG
・PHASE3.9[DVD]/Tha Blue Herb
・22[tu; tu;]  in my room NO.02/CANON 5D MARK II
・倉俣史朗とエットレ・ソットサス展/21_21 design sight
・世界中がアイラブユー/Woody Allen
・黒飴/ 榮太樓總本鋪
・MARCH 2011 No.94/GQ JAPAN


・Hot Cake/S.L.A.C.K.
日本の若きHIP HOPアーティスト。
2010年代のHIP HOPかくあるべし。
菅野美穂が素晴らしい韻の踏み方でもって登場する、
"HOT CAKE"がとても好き。

S.L.A.C.K. is the Japanese young talented hip hop artist.

・big pictures (intro)/BIG L
先週彼の1stを遅ればせながら初聴き。
引き続き、2ndをゲット。
一曲目のintroからぶっ飛びます。
カッコ良過ぎて、鼻毛が出そう。

He is so fxxkin' cool, and his rap grow my nostril hair.



・運命にはぐれないように/Emi Maria
まさにクロスオーバー。
seedaやill-bostinoとの競演も素晴らしいが、
このソロアルバムは極上にポップ。
発売からそろそろ1年。
絶えず聴き続けています。

I have a dream to shoot her PV in the future.


・Beautiful Hangover/BIG BANG
ワークショップのネタとして、
「嵐とBIGBANGのデザイン戦略の違い」を先日行い、
改めてPVを見たが、素晴らしい。
韓国音楽界の底力を見るよう。

BIG BANG is a Korean group, but I feel that they surpass Japanese teenager's idol,
"Arashi (means storm)," in terms of design/business strategy, aesthetics,
 and the love for music.
For sure, "bigbang" has more huge  impact than "storm." 


・PHASE3.9[DVD]/Tha Blue Herb
北の伝説、“Tha Blue Herb”のDVD第3弾、
Phase 3.9、2月16日発売決定。
この後に、Phase 4が来ることを願って・・・。

ブログとは熱量と心意気が違う、
Tha Blue Herbのウェブサイトはコチラ。
Bossのマンスリーレポートが圧巻です↓

THA BLUE HERB WEBSITE

Japanese hip hop living legend.
This is the trailer of the DVD.




・22[tu; tu;] in my room NO.02/CANON 5D MARK II
22[tu; tu;] HYBRID TUBE AMPLIFIER in my room.

ムフフフ。

mu hu hu hu. 


・倉俣史朗とエットレ・ソットサス展/21_21 design sight
友人にオープニングに誘って頂いたが、仕事で行けず。
近々で行きたい。

Shiro Kuramata was (still) the genuis  product designer,
and I have to experience his works.


・世界中がアイラブユー/Woody Allen
この映画を久しぶりに見て、
改めて最新作「人生万歳!」は傑作だと思った。

I saw "everyone says I love you," and I really
realized that woody's recent film "whatever works" is
one of the best of his 40 films.

・黒飴/ 榮太樓總本鋪
激ウマ。

japanese traditional candy.
scrumptious!! 


・MARCH 2011 No.94/GQ JAPAN
SMエンターテイメントの代表の金英敏氏の
インタビューがとても興味深かった。
日本の社会ビジネスマンが必然的に失ってしまったものを、
きちんと見据えている気がする。
雑誌のタイトルに“アジアンエグゼクティブの世界戦略2011”とあるが、
印象に残るのは戦略というよりも、“企業コンセプト”。

The article about a Korean company, "SM entertainment," was really interesting.
in the interview with Mr. Kim, a president of SM entertainment, he said about
the importance of concept, process, output, and the investment for the future.
This is the "design thinking," at least for me.


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